tisdag 17 april 2012

Hasse i skogen...

And now for something completely different skulle man väl kunna säga.

Jag har aldrig riktigt kommit överens med naturfotografering. Visst ser man en del landskapsbilder som inte bara blir yta utan lyckas förmedla en känsla men oftast blir det bara platt och livlöst. Och "vackert".
De få gånger jag ger mig på det så dras jag mest till det fula och skräpiga. Till skrot eller gamla hus, eller andra spår av människor. Eller till risig ful snårskog som andra nog helst går förbi.

Om man bor som jag gör i förorten med skog på andra sidan vägen så är det ju ändå lockande att försöka ge sig på att fotografera där. Det här är vad jag lyckats få ihop hittills...fortsättning följer säkert. Man måste ge det en chans. Och ibland när jag står där bland träden med kameran så blir det så jävla tråkigt! Det är nog bra, då kanske det kan börja hända något.

Om det här är nåt, eller inte, vet jag inte riktigt. Andra får väl bedöma det...

PS. Man kan ju naturligtvis köpa en bild och hänga på väggen!
Maila i så fall till: hasse@hasselinden.com eller ring 0736-372742








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar